© 2023 by Maple Park Family Practice. Proudly created with Wix.com

Pracovně lékařské služby

Pro firmy nabízíme

• vstupní, periodické, mimořádné aj. prohlídky

• dohled nad pracovním prostředím a pracovními podmínkami zaměstnanců, pravidelné kontroly na pracovišti

• školení první pomoci pro zaměstnance

• návrh preventivního programu ušitý na míru

• pomoc při tvorbě žádosti a posudku na PLS prohlídku, popřípadě i jiné služby BOZP

• celou řadu dalších služeb dle předpisů viz níže, vše záleží na konkrétní domluvě a přání klienta

Předpisy

Zákoník práce, zákon o specifických zdravotních službách (373/2011 Sb.), vyhláška o pracovnělékařských službách (79/2013 Sb.)

Každý zaměstnavatel je povinen zajistit pro své zaměstnance smluvně pracovnělékařské služby. Písemnou smlouvu o poskytování pracovnělékařských služeb může zaměstnavatel uzavřít s jedním nebo více poskytovateli (zdravotnickými zařízeními).

Předmětem pracovnělékařských služeb jsou zejména:

Lékařské prohlídky a hodnocení vlivu pracovních podmínek na zdraví zaměstnanců

• posuzování zdravotní způsobilosti k práci při pracovnělékařských prohlídkách

• zjišťování vlivu pracovních činností, pracovního prostředí a pracovních podmínek na zdraví zaměstnanců

• hodnocení působení rizikových faktorů pracovního prostředí a rizik ohrožení zdraví při výkonu práce

• rozbory vzniku a příčin pracovních úrazů a nemocí z povolání

Poradenství

• při identifikaci nebezpečí a hodnocení rizik

• při zařazování prací do kategorií práce podle zákona o ochraně veřejného zdraví

• při zajištění školení zaměstnanců o první pomoci

• při zpracování návrhu na vybavení pracovišť prostředky pro poskytnutí první pomoci

• v problematice ergonomie vč. fyziologie práce, psychologie práce, režimu práce a odpočinku

• při projektování, výstavba a rekonstrukce pracovišť

• při zavádění nových technologií, látek a postupů

• v problematice pitného režimu a poskytování ochranných nápojů

• při výběru osobních ochranných pracovních prostředků

• v problematice pracovní rehabilitace

Dohled

• pravidelný dohled na pracovištích a nad výkonem práce za účelem zjišťování a hodnocení rizik

Pravidelný dohled na pracovištích se vykonává nejméně 1x ročně nebo 1x za 2 roky v případě, že práce zaměstnanců jsou zařazeny pouze do kategorie první a nejsou-li součástí výkonu práce činnosti, pro něž jsou podmínky zdravotní způsobilosti stanoveny nějakým zvláštním předpisem (např. řidiči z povolání, práce v noci apod.).

Pokud potřebujete PLS služby pro Vaši firmu, naváhejte se na nás obrátit
This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now